Netflix właśnie rozpoczął we Włoszech testy systemu, który ma ograniczyć udostępnianie sobie kodów do konta przez użytkowników, którzy nie mieszkają w jednym gospodarstwie domowym.
Jak wynika z badania Mindnet Analytic z 2020 r., ponad połowa użytkowników Netflixa w Stanach Zjednoczonych udostępnia swoje hasło innym, nie mieszkającym z nimi, osobom – a jest to wbrew regulaminowi korzystania z platformy. Badanie wykazało też, że w sieci można było znaleźć kody do pobierania za darmo filmów z Netflixa czy Disney+.
To oznacza, że ogromna liczna użytkowników Netflixa korzysta z platformy, ale za nią nie płaci. I właśnie ten problem chcą rozwiązać właściciele platformy testując we Włoszech program, który ograniczy udostępnianie kodów do kont osobom nie mieszkającym ze sobą.
Już w marcu 2021 roku użytkownicy Netflixa musieli dodatkowo wpisać otrzymany mailem lub SMS-em kod, co było sporym utrudnieniem, jeśli kod przychodził na konto kogoś, z kim aktualnie użytkownik nie miał kontaktu. W serwisie natomiast wyświetlał się komunikat o tym, że jeśli nie mieszkają z właścicielem tego konta, to powinni założyć własne.
Teraz takie komunikaty zaczęli dostawać użytkownicy Netflixa we Włoszech, jednak Netflix nie wprowadził tego rozwiązania na szerszą skalę. Jaka jest skuteczność tej metody – nie wiadomo.
Netflix to największa platforma streamingowa na świecie. Ma 213,6 mln subskrybentów, a tylko w listopadzie ubiegłego roku w Polsce odwiedziło go 13 mln internautów.